Oglaševalsko razsodišče obsodi “Znamenja”
Društvo očetov Slovenije je Oglaševalskemu razsodišču prijavilo akcijo »Znamenja«, še zlasti oglas »Deček«, oglaševalca Društva ženska svetovalnica v sodelovanju z Društvom za nenasilno komunikacijo in SOS telefon. Oglasi so bili objavljeni na zunanjih oglasnih površinah ter na spletu. Ocenili smo, da oglaševanje, ki je predmet pritožbe, žali in diskriminira očete. Menimo, da je nespodobno na tak način okriviti za nasilje v družini izključno moške, zlasti tudi zato, ker v zadnjem javnost pretresajo tudi nasilna dejanja mater. Zato oglaševanje ni v skladu z določili 7.1., 5.2., 2.1. in 2.3. člena Slovenskega oglaševalskega kodeksa (SOK).
Oglaševalsko razsodišče je primer obravnavalo 27. maja, 16. junija in 24. avgusta 2021 ter sprejelo razsodbo: Pritožba je utemeljena.
Oglaševalsko razsodišče sankcije ni izreklo, ker se je oglaševalec v kratkem času po začetku oglaševanja odzval na negativne odzive v javnosti na način, da je oglaševanje ustrezno popravil.
O b r a z l o ž i t e v:
Na podlagi navedb v pritožbah in odgovorih oglaševalcev ter ogleda oglaševanja, ki je bilo predmet presoje, Oglaševalsko razsodišče ugotavlja, da oglas »Deček« v okviru akcije »Znamenja« ni v skladu z določili 2.3. in 7.1. člena Slovenskega oglaševalskega kodeksa (SOK).
Oglaševalsko razsodišče poudarja, da ne zanika zaskrbljujoče in naraščajoče problematike nasilja v družini. Verjame, da je oglaševanje, ki na ta problem opozarja in poziva k ukrepanju, ko nasilje v družini zaznamo, žal potrebno. Vendar pa tudi zanj, tako kot vsako oglaševanje, velja, da je pri njegovi zasnovi potrebno dosledno upoštevati vsa relevantna določila SOK.
Po temeljitem premisleku in upoštevanju vseh relevantnih okoliščin, je Oglaševalsko razsodišče ugotovilo, da izbor kreativnega kontrapunkta »materino znamenje vs očetovo znamenje« sporoča, da so očetje tisti, ki so nasilni do svojih otrok. S takšnim sporočilom očete nasploh prikazuje v negativni luči in na žaljiv način, to pa ni v skladu z določili 2.3. člena SOK.
Ker je sporočilo oglasa »Deček« mogoče razumeti kot trditev, da so samo očetje nasilni do (svojih) otrok, oglas z napadalnostjo iritira relevanten del javnosti (ne samo očete, tudi druge člane družin, v katerih nasilja ni, oziroma niso nasilni očetje), zato oglas krši tudi določila 7.1. člena SOK.
Oglaševalsko razsodišče ob tem dodaja, da tudi v primeru, da iz statističnih in / ali drugih razpoložljivih podatkov izhaja, da so v glavnini primerov prijavljenega nasilja povzročitelji moški, v smislu SOK to ne pomeni, da je v oglaševanju sprejemljivo vse očete označiti oziroma prikazati kot nasilne do otrok.
Drugih očitanih kršitev pa Oglaševalsko razsodišče ni prepoznalo.
Sedaj, ko je jasno da je bila kampanja neprimerna, vlagamo še kazensko prijavo, za katero smo zbirali podpise. O dogajanju vas obveščamo.
Dodaj odgovor